Zaufali nam:

Najnowsza realizacja:

Kliknij na zdjęcie aby zobaczyć więcej realizacji.
  • Wyposażenie sklepu odzieżowego
  • Meble sklepowe do sklepu z odzieżą
  • Meble sklepowe
  • Ekskluzywne meble sklepowe
  • Realizacja sklepu z odzieżą
  • System sklepowy - ekspozycja odzieży

Wyposażenie sklepu odzieżowego, Galeria Blue City Warszawa


O Firmiezdjęcia naszych realizacji

Firma TRL Trader Line – meble sklepowe zajmuje się profesjonalną aranżacją powierzchni sklepowych i stoisk handlowych na terenie całej Polski.

mapa realizacjiProdukujemy wyposażenie sklepowe: stoiska i wyspy handlowe, system VERTE, JUBILER, lady, gabloty szklane, regały sklepowe, witryny, stanowiska kasowe i inne meble sklepowe. Jesteśmy dystrybutorem systemów ekspozycji towaru takich jak: lady i regały sklepowe ATUT, panele SPACE WALL MDF, RONDO, UNIVARSAL, TRIS, BOX, STENDER stojaki odzieżowe, MARKET regały metalowe, RING, PROTECT, KRATY I AKCESORIA, SHOP WALL, ARGO, OPTICO, WITRYNA manekiny pełnopostaciowe.

Charakteryzująca nas elastyczność pozwala na realizację nietypowych zamówień dostosowanych do indywidualnych potrzeb klienta i charakteru prowadzonej działalności. Aby sprostać panującym na rynku trendom stale wprowadzamy nowe pomysły i rozwiązania do naszej oferty.

Meble naszej produkcji wykonane są z wysokiej jakości materiałów, co zapewnia ich długoletnią eksploatację. Wszystkie nasze produkty objęte są gwarancją.

Projekt pomiar i wycena za darmo!

Udany projekt i funkcjonalność oferowanych mebli umożliwiają efektywne wykorzystanie przestrzeni sklepowej. Gabloty, lady i stanowiska kasowe charakteryzują się wysoką estetyką wykonania, która zadowoli wymagającego klienta. Prawie nieograniczone możliwości konstrukcyjne pozwalają na realizację wyszukanych projektów. Dzięki powyższym zaletom wyposażenie sklepowe naszej produkcji spełnia wymogi profesjonalnej ekspozycji towaru.

Naszym klientom zapewniamy doradztwo techniczne, terminową realizację, serwis gwarancyjny i pogwarancyjny, dobry kontakt, wysoką jakość produktów oraz dogodne warunki płatności.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, oferujemy profesjonalną aranżację wnętrz według indywidualnych potrzeb, projekt 3D oraz wizualizację wyposażenia sklepowego. Oferujemy, również pewny i bezpieczny transport zakupionych mebli wraz z montażem. W przypadku niewielkich zamówień dostawa może być powierzona firmie kurierskiej.

Najważniejszym naszym celem jest produkcja funkcjonalnych mebli najwyższej jakości oraz zadowolenie klienta.

Zaufali nam między innymi:

- Instytut Cervantesa Przy Ambasadzie Hiszpanii,

- Mediaexpert,

- White Stone,

- Alkam Security,

- Kopalnia Srebra,

- Dealer BMW Smorawiński,

- MAN Białystok,

- Muzeum Minerałów w Latarni Morskiej w Kołobrzegu,

- Muzeum Ziemi Szprotawskiej,

- Młodzieżowy Dom Kultury w Białymstoku,

- Urząd Marszałkowski w Olsztynie,

- Metalfach,

- Aurore – luksusowe akcesoria,

- Diamondchand,

- Computex,

- Uniterm.

 

Wyposażamy sklepy:

 

- jubilerskie,

- piśmiennicze,

- elektroniczne,

- fotograficzne,

- salony GSM,

- komputerowe,

- kosmetyczne,

- perfumerie,

- salony prasowe,

- salony optyczne,

- obiekty muzealne,

- apteki

- gabinety medyczne i wiele innych branż.

 

Aktualności_______________________________________________________________________

Wyspy handlowe

Wraz z nowymi galeriami handlowymi pojawiają się nie tylko zamknięte między witryną a trzema ścianami sklepy sieciowe, lecz również wyspy handlowe- domena handlu drobniejszym asortymentem. Niewielkie rozmiary pozwalają na dogodną lokalizacje w samym sercu pasaży handlowych, wprost „na drodze” potencjalnych klientów. Oczywistym jest, jak sprzyjającą sytuację to stwarza- każdy przechodzący siłą rzeczy zauważa tak ustawione stoisko handlowe, jak również jego asortyment. A jak wiadomo przyciągnięcie uwagi klientów stanowi połowę sukcesu.
Wyspa handlowa - WrocławForma wolno-stojącego punktu sprzedaży sprowadza się do najbardziej niezbędnych elementów, którymi zasadniczo są meble sklepowe. Jako podstawa wyspy, powinny być zaprojektowane ze szczególną dbałością o estetykę oraz ergonomiczność, oraz spełniać zarówno funkcję przechowywania jak i ekspozycji produktów. Ponadto, tworząc stoisko handlowe, same w sobie stają się wizytówką firmy. Meble sklepowe, przeznaczone do tego typu punktów handlowych, są to przede wszystkim gabloty ekspozycyjne, które tworząc obręcz wyspy umożliwiają prezentację towarów z każdej jej strony. Ułatwia to ich przejrzystość oraz odpowiednie podświetlenie półek, które skupia wzrok przechodnia na prezentowanym towarze. Celnie dobrany wzór laminatu mebli sklepowych, a także możliwość dodania podświetlonej plexy z miejscem na logo czy inny znak graficzny, zapewni dopełnienie atrakcyjnej kompozycji.
Równie ważnymi elementami wchodzącymi w skład mebli sklepowych, są lady ekspozycyjne, a także wszystkie funkcjonalne elementy, takie jak stoiska kasowe oraz magazynowa część gablot.
Tego typu stanowisko targowe może mieć charakter zarówno krótko jak i długotrwały. Aby spełniło swoją funkcję- tzn. przyciągnęło jak największą ilość klientów- meble sklepowe w nim użyte powinny być zarówno ciekawą oprawą produktów, jak również trwałymi i funkcjonalnymi sprzętami. To właśnie ciekawy projekt wyspy handlowej może być decydującym czynnikiem determinującym realizacje celu komercyjnego danej firmy.

2012-05-17____________________________________________________________________________________

Trendy wystroju sklepu

Ostatnie 20 lat były czasem istnej rewolucji zarówno w handlu, jak również we wszystkich związanych z nim branżach. Jednym z aspektów tych zmian, było pojawienie się ciekawych wnętrz powierzchni handlowych oraz wyższa jakość wyposażenia sklepów.Sklep komputerowy w galerii handlowej Alfa w Grudziądzu

Wraz z wprowadzeniem wolnego rynku, wtargnęła do Polski ogromna ilość produktów, onieśmielająca szerokością asortymentu oraz bogactwem kolorów. Lata 90-te były czasem często lekkomyślnej konsumpcji niewybrednego klienta, nie zwracającego uwagi na takie szczegóły jak kolor ścian, dekoracje, czy też meble sklepowe. Lecz po paru latach zdążyliśmy ochłonąć i zaczęliśmy przykładać wagę nie tylko do jakości produktów, ale również miejsca w którym spędzamy czas na zakupach. Coraz częściej pożądana jest wygoda zapewniona przez galerie handlowe, znajdujące się w nich eleganckie butiki czy też łatwo dostępne wyspy handlowe. Salon jubilerski w BiałymstokuNiewiele klientów zdaje sobie sprawę jak duży wpływ na ich zachowanie ma estetyka wnętrza w którym się znajdują. Jednakże handlowcy nie są już tak naiwni i przykładają właściwą wagę do każdego elementu ich powierzchni handlowej. Obecnie projektowany jest każdy szczegół- od ogólnej koncepcji tworzącej charakterystyczny klimat, aż do rozmieszczenia wszystkich niezbędnych elementów wyposażenia. Aby wnętrze wywołało impuls zachęcający do odwiedzenia sklepu, ogromnie ważny jest właściwy dobór kolorów, materiałów, oświetlenia a także dekoracji czy nawet muzyki. Efektowność kompleksowo zaprojektowanej przestrzeni jest bez wątpienia wabikiem na klienta, ale bynajmniej nie przesądza jeszcze o zakupie produktu znajdującego się w ofercie danego sklepu. Dopiero odpowiednia ekspozycja towaru, ukazująca oryginalność oraz potwierdzająca jego wysoką jakość, jest czynnikiem mogącym skłonić klienta do zakupu. I tutaj na pierwszy plan wysuwają się meble sklepowe- ich solidność oraz precyzja wykonania podświadomie wpływają na to jak będzie oceniona dana firma. Właściwy projekt mebli sklepowych, odpowiednio dobrany do prezentowanego towaru, pomoże ukazać jego specyfikę oraz atuty. Ułatwiając klientom zapoznanie się z produktem, podnosimy wyniki handlowe firmy, dlatego właśnie wyposażenie sklepu jest inwestycją która się zwróci.

2012-06-09____________________________________________________________________________________

Aranżacja sklepu jubilerskiego

Sklep jubilerski z założenia przeznaczony jest do sprzedaży biżuterii. W jego ofercie mogą się znaleźć wszelkie przedmioty zdobiące ciało oraz ubiór, począwszy od przedmiotów typowo ozdobnych jak kolczyki, poprzez użytkowe jak np. zegarki, aż po przedmioty pełniące ważną, symboliczną rolę, tak jak obrączki i pierścionki zaręczynowe.

Aranżacja takiego sklepu ściśle wiąże się ze sposobem prezentacji tak drobnego, a zarazem cennego asortymentu. Wyposażenie sklepu jest cechą wyróżniająca jubilera spośród innych przestrzeni handlowych, jedno spojrzenie na przeszklone, charakterystycznie podświetlone gabloty, wystarczy aby stwierdzić, że prezentowanym w danym miejscu towarem, jest właśnie biżuteria. Meble sklepowe które tu znajdziemy, to przede wszystkim lady oraz gabloty ekspozycyjne. Są to meble od lat sprawdzające się w funkcji zarówno wystawienniczej jak i przechowalniczej biżuterii. Wszystkie te elementy wyposażenia można teraz bez problemu znaleźć w rożnych formach wykończenia- od fornirów po różnych kolorów laminaty, ważne jest aby były właściwą oprawą pasującą do metali i kamieni szlachetnych. Charakterystyczną cechą mebli sklepowych jubilera jest duża ilość przeszklonych powierzchni- w ten sposób produkt jest dobrze widoczny, a jednocześnie bezpieczny. Zazwyczaj jest to szkło klejone metodą UV. Uzupełnieniem jest oświetlenie typu LED, halogenowe, down-light czy też świetlówki.

Kompozycja całej przestrzeni sklepowej jest zazwyczaj dość prosta, ściśle podporządkowana do jego wyposażenia. Ze względu na skromne rozmiary przedmiotów którymi tu się handluje, zazwyczaj powierzchnia sklepu również jest niewielka. Świetnie nadają się do tego celu coraz częściej spotykane wyspy handlowe, w których towar jest idealnie eksponowany, przy czym bezpośredni do niego dostęp ma tylko sprzedawca. Niezależnie od powierzchni handlowej, głównymi cechami aranżacji sklepu jubilerskiego jest elegancja oraz funkcjonalność.

 

2012-07-06____________________________________________________________________________________

 

ABC aranżacji lokalu handlowego

Dobrze zaprojektowane wnętrze lokalu handlowego przestaje być luksusem, a staje się standardem. Obecnie jest elementem, którego żaden odpowiedzialny przedsiębiorca nie może pominąć. Kapitalizm oswoił nas już z bogactwem produktów konkurujących ze sobą ceną oraz jakością, teraz do gry w której stawką jest zdobycie klienta, wkracza architektura wnętrz. Klienci szybko przyzwyczajają się do coraz wyższej estetyki przestrzeni i z chwilą gdy zakupy stają się pełnoprawną formą spędzania wolnego czasu, ładne otoczenie jest nie tylko cenione, ale wręcz wymagane. Lokal handlowy jest wizytówką przedsiębiorstwa, jak każda wizytówka musi skumulować wszystkie najlepsze cechy z jakimi chcielibyśmy by się ono kojarzyło. Zazwyczaj jest to wysoka jakość, estetyka oraz niepowtarzalny styl. Powinien on być widoczny nie tylko w produktach tu oferowanych, lecz również w całym jego otoczeniu- czy to w materiałach użytych na ścianach i podłodze, w kolorystyce, czy też meblach sklepowych.

 

Projekt

Pierwszym krokiem do stworzenia odpowiedniego wnętrza lokalu, jest znalezienie specjalistów którzy potrafią zwizualizować założenia przedsiębiorcy. Coraz lepiej wykwalifikowane biura projektowe jak i producenci wyposażenia sklepowego zadbają o to, by wnętrze spełniło zarówno funkcjonalne jak i reprezentacyjne wymagania. Obecnie standardem przy zamówieniu projektu, jest otrzymanie jednej, czy też kilku wersji wizualizacji ukazujących koncepcję przestrzeni. Poprzez swoją czytelność umożliwiają one weryfikację projektu, w razie potrzeby mogą stanowić również element reklamy wabiący przyszłych klientów. Drugą częścią projektu są rysunki techniczne niezbędne dla wykonawców. W przypadku producentów mebli sklepowych bywa że projektant i wykonawca działają w ramach jednej firmy co usprawnia współpracę. Zdarza się jednak, że są to niepowiązane ze sobą podmioty gospodarcze i w tym momencie istotna jest precyzja i profesjonalizm obydwu jednostek.

 

Układ funkcjonalny

Zaprojektowanie wnętrza, wbrew pozorom, nie jest zajęciem prostym i szybkim. Bazą jest układ funkcjonalny przestrzeni. Elementami które należy wziąć pod uwagę jest czytelność, sprawność komunikacyjna oraz intuicyjność rozwiązań, które pozostaną czytelne dla osób przychodzących do danego miejsca po raz pierwszy. Ponadto, część ekspozycyjna oraz kasy muszą wzajemnie się uzupełniać w danej kompozycji. Należy pamiętać że pracownik o którego się dba, jest lepszym pracownikiem, więc warto mu zapewnić wygodne i estetyczne pomieszczenie socjalne. Ostatnim elementem lokalu handlowego jest mniejszy czy większy magazyn znajdujący się na zapleczu.

 

Wyposażenie sklepowe

Kolejnym krokiem jest przemyślenie i zaprojektowanie systemu mebli sklepowych- wykrojonych na miarę zarówno lokalu, jak i produktów tu sprzedawanych. Ważna jest zarówno precyzja, jak i wtopienie się w pożądany przez inwestora styl, wymagany do wykreowania właściwego klimatu. Bogactwo oferty producentów wyposażenia sklepowego, umożliwia dobranie ergonomicznych rozwiązań do każdego produktu, od półek, wieszaków, gablot i boksów, po nowocześniejsze rozwiązania np. systemów Space Wall. Ekspozycyjne meble sklepowe są jednym z najważniejszych elementów kreujących przestrzeń, stanowią rdzeń jego wyposażenia. Dlatego warto jest zainwestować pieniądze w wyposażenie o wysokiej jakości, estetyce wykonania i wytrzymałości.

 

Oświetlenie

Kolejnym elementem funkcjonalnym jest oświetlenie. Oświetlenie można podzielić na ogólne i akcentujące. Pierwsze daje orientacje w przestrzeni, zapewnia komfort klientom oraz pracownikom, ułatwia komunikację oraz zwiększa widoczność przy stanowisku pracy. Przy doborze oświetlenia należy zwrócić uwagę na wskaźnik oddawania barw- im wyższy, tym kolor jest bliższy rzeczywistej barwie. Jest to kwestia szczególnie ważna w sklepach odzieżowych oraz spożywczych. Najczęściej do oświetlenia ogólnego wykorzystywane są żarówki halogenowe, świetlówki czy też lampy meta-halogenowe.

Światło akcentujące ma za zadanie podkreślać walory produktów, przykuwać uwagę klientów. Aby wyróżnić produkty z tła, należy stosować światło o wyższym natężeniu niż przy oświetleniu ogólnym. Służą do tego zarówno reflektorki halogenowe, świetlówki jak i diody LED które swym bogactwem barw oraz zastosowań coraz częściej przekonują do ich stosowania. Coraz popularniejszym rozwiązaniem jest mocowanie oświetlenia wewnątrz mebli, dzięki czemu gablota może właściwie spełnić swą funkcję ekspozycyjną.

 

Styl wnętrza

Każdy z elementów omówionych powyżej został przedstawiony ze swojej strony użytkowej, jako że funkcjonalność jest fundamentem dobrze zaprojektowanej przestrzeni. Lecz jak to zostało wspomniane na początku, sama ergonomiczność przestrzeni nie jest już wystarczająca. Każdy z tych elementów musi pracować na rzecz image'u przedsiębiorstwa, tworzyć rozpoznawalny styl który będzie kojarzony z daną marką.

Można wyróżnić kilka dominujących ostatnio trendów, przy czym każdy styl, tworząc właściwy klimat, przemawia do konkretnej docelowej grupy klientów. Oczywiście uzależnione jest to od oferty lokalu- inaczej powinien wyglądać sklep z garniturami z wyższej półki, inaczej sklep z zabawkami. W pierwszym przypadku najczęściej klientami są mężczyźni ceniący sobie elegancję oraz wysoką jakość. W drugim przypadku, chociaż to rodzice płacą za oferowane tu produkty, wskazany jest klimat bajkowej beztroski, gdyż takie dzieciństwo klienci zazwyczaj chcą zapewnić swoim pociechom. Gdy już sprecyzujemy odbiorców danej przestrzeni, oraz ich oczekiwania, łatwiej będzie podążyć za jednym z dominujących stylów. Pomimo ich różnorodności, można wyróżnić kilka najczęściej spotykanych, a jednocześnie sprawdzonych już wzorców.

 

Wnętrze klasyczne

Wnętrza takie powinny wywoływać skojarzenia paryskiego szyku, czy też solidności angielskiej. Skierowana do zamożniejszych osób, często o konserwatywnym guście oraz wysokich wymaganiach jeżeli chodzi o jakość. Dominują tu meble tradycyjne, pokryte fornirem drewnianym, mogą być stylizowane, lecz zawsze z umiarem. Elementy szklane i metalowe również znajdą tu swoje miejsce. Należy stawiać na jakość a nie na ilość. Tłem może być kamień, tapeta o szlachetnym wzorze, naturalne barwy.

 

Wnętrza rustykalne

Wersją bogatszą w elementy zdobnicze, przytulniejszą, lecz jednocześnie mniej ekskluzywną, jest styl rustykalny. Skierowany częściej do kobiet lubiących domowy klimat i urok wiejskich rezydencji. Pasuje do miejsca w którym chcemy nawiązać do natury i tradycji, a często również romantyczności. Podstawą są stylizowane meble, często zdobione i postarzane.

 

Minimalizm

Przeciwieństwem stylu rustykalnego jest minimalizm- nowoczesny styl wieku techniki, prostoty i czystości formy. Często wykorzystywany w lokalach oferujących sprzęt elektroniczny, jak również przez branże odzieżowe którym zależy na nowoczesnym, miejski wizerunku. Znakiem rozpoznawczym są geometryczne czy też futurystyczne meble o gładkich frontach polerowanych na wysoki połysk.

 

Glamour

Glamour jest stylem eklektycznym, łączącym klasykę z nowoczesnością. Wspólnym mianownikiem jest tu błysk, bogactwo i ekskluzywność. Do frontów meblowych często wykorzystywany jest MDF lakierowany na wysoki połysk, lecz w przeciwieństwie do minimalizmu, glamour nie boi się fikuśnych form i zdobień. Tłem są dekoracyjne wzory występujące na tapetach, tkaninach, czy też jako motyw piaskowany na szkle. Dodatkiem może być kryształowy żyrandol, stylizowana rama lustra, powierzchnie z kamienia czy lakierowane szkło. Jak łatwo się domyślić, styl ten dominuje w ekskluzywnych butikach przeznaczonych dla eleganckich kobiet nie stroniących od luksusu.

 

Pop-art

Wnętrza te powinny kojarzyć się z młodością i energią, a znakiem rozpoznawczym są żywe kolory oraz zabawa motywami zaczerpniętymi z kultury masowej. Meble mogą mieć geometryczne jak również płynne formy, kolory frontów zazwyczaj są krzykliwe i wyraźne, często dobrane na zasadzie kontrastu. Styl ten najlepiej sprawdza się we wnętrzach lokali z oferta przeznaczoną dla młodzieży.

Powyższy, krótki opis nie jest pełną analizą architektury wnętrz lokali handlowych, a jedynie skróconym przewodnikiem poprzez obecne na rynku trendy. W zasadzie możliwości aranżacji jest nieskończenie wiele, ponieważ każdy lokal ma inne wymagania i warunki. Ważne jest aby potrafić sprecyzować wymagania, oraz utrzymać konsekwencję w tworzeniu charakterystycznej i rozpoznawalnej marki. Powinna ona nie tylko zapadać w pamięć, lecz również wywoływać właściwe skojarzenia trafiające do właściwych klientów. Słowa kluczowe to funkcjonalność, jakość oraz oryginalność rozwiązań.

 

2012-08-21____________________________________________________________________________________

Nowe materiały używane w meblarstwie

Wzrost konkurencji w branży meblarskiej jest głównym bodźcem do szukania innowacyjnych technologii, jak również oryginalnego wzornictwa, oddającego ducha obecnych czasów. Przy coraz większym urozmaiceniu produktów dostępnych na rynku, to właśnie nowatorskie rozwiązania mogą być podstawą sukcesu w przemyśle meblarskim. Szansą mogłoby być odnalezienie niezagospodarowanej jeszcze niszy w branży meblarskiej, specjalizacja w produkcji mebli charakterystycznych, o wyróżniającej się jakości. Żeby odnaleźć się w tym świecie czy to w roli klienta, czy też producenta, należy zacząć od przestudiowania zastanej sytuacji, obecnych trendów oraz technologii.

Konstrukcja mebli

Jest kilka kategorii według których można pogrupować meble. Można je dzielić ze względu na funkcję, materiał czy miejsce do którego są one przeznaczone. Według konstrukcji wyróżniamy meble skrzyniowe (np. przeznaczone do przechowywania przedmiotów, jak szafy, regały) i szkieletowe (np. krzesła, stoły). Tradycyjnymi materiałami z których były wytwarzane jest drewno i metal, w wieku XX zastąpione przez materiały tańsze, lżejsze, o lepszych właściwościach fizycznych. Do dziś w konstrukcji mebla skrzyniowego najczęściej wykorzystuje się materiały drewnopochodne, przede wszystkim płyty wiórowe oraz pilśniowe- MDF (medium-density fibreboard ) i HDF (hight-density fibreboard ). Płyty te różnią się strukturą- wiórowa, jak wskazuje sama nazwa, zbudowana jest z wiórów drzewnych, sprasowanych żywicą z obu stron. Z kolei płyta MDF czy HDF zbudowana jest z drobnych wiórków, co pozwala na łatwiejsze modelowanie przy obróbce. Cały czas ulepszana jest technologia ich produkcji w celu wyeliminowania ich wad. Przykładem są wprowadzone w ostatnim czasie ultralekkie płyty wiórowe.

Fronty meblowe

Lecz to nie płyty konstrukcyjne decydują o estetyce mebla i to nie na nich skupia się uwaga projektantów. Największy wpływ na wygląd i reprezentacyjność, szczególnie w zabudowie kuchennej jak również w meblach sklepowych, mają ich fronty. W czasach gdy rządzi minimalizm i prostota, estetyki szuka się właśnie w pięknym wykończeniu, szlachetnych płaszczyznach o przemyślanej kompozycji.

Najpopularniejszymi materiałami ostatnich dekad były laminaty i forniry, w chwili obecnej nowymi wzorami walczą o swoją pozycję na rynku z nowymi, coraz popularniejszymi rozwiązaniami.

Fronty laminowane

Laminat jest tworzywem na bazie papieru impregnowanego żywicami. Jego zaletą jest duża wytrzymałość mechaniczna, odporność na zabrudzenia oraz środki chemiczne. Ze względu na te właściwości jak również bogactwo wzorów i kolorów dostępnym na rynku, laminaty do dziś cieszą się dużą popularnością. Od lat stosowane są laminaty jednobarwne o szerokiej gamie kolorów, a także imitujące materiały naturalne takie jak drewno czy kamień. Kolejnym urozmaiceniem oferty laminatów jest wybór powierzchni- od połysku, poprzez mat, aż do struktury drewna czy skórki pomarańczy. Nowością na rynku jest wykorzystanie motywów graficznych, dzięki którym mebel jest nie tylko sprzętem użytkowym, lecz może stać się pełnoprawną dekoracją wnętrza. Indywidualny wzór wydruku sprawi, że stanie się on elementem charakterystycznym i unikatowym. Jeżeli chodzi o technologię produkcji, innowacją wprowadzoną ostatnio, są laminaty HPL o ulepszonych właściwościach fizycznych.

Fronty fornirowane

Kolejnym materiałem który jest w obiegu już dłuższy czas, przy czym nadal zachowuję swą klasę i znajduje swoje miejsce we współczesnym designie, jest fornir. Fornir jest okleiną otrzymywaną z cienkich płatów drewna, przy czym wyróżniamy fronty fornirowane naturalne i modyfikowane. Dzięki szlachetnej kolorystyce oraz podkreśleniu piękna usłojenia drewna, znajduje w nowoczesnym wzornictwie szerokie zastosowanie. Elementy fornirowane pokrywane są lakierami lub dodatkowo barwione bejcami nitro. Niepowtarzalna kolorystyka, urozmaicona przez wprowadzenie modnych obecnie wybarwień, sprawia, że fornir jest ciągle na czasie. Wnętrza mieszkalne czy też handlowe poprzez meble fornirowane z pewnością zyskują elegancki styl.

Fronty lakierowane

Fronty lakierowane są rozwiązaniem będącym na topie obecnych trendów w zabudowie meblowej. Występując w wersji matowej oraz polerowanej na wysoki połysk, świetnie odnajdują się w czystej, nowoczesnej przestrzeni. Czy to wyposażeniu eleganckiego salonu, sklepu, tudzież innego lokalu usługowego, sprawiają, że wnętrze zyskuję ekskluzywny charakter. Poszukujący bardziej efektownych rozwiązań, mogą sięgnąć po specjalne lakiery dające efekt brokatu, perły, metalic czy też struktury. Fronty takie same w sobie będą stanowić ozdobę wnętrza.

Fronty szklane w aluminiowej ramie

Równie eleganckim pomysłem jest połączenie szklanej płaszczyzny z aluminiowym obramowaniem. Aluminium, dzięki swej anodowanej powłoce, jest łatwe do czyszczenia, ponadto nadaje industrialny wygląd często pożądany w obecnych projektach wnętrz. Szkło z kolei nadaje lekkości a zarazem, dzięki swoim właściwościom odbicia światła czy też przezroczystości optycznie powiększa przestrzeń wnętrza. Możliwość wypełnienia ramy szkłem barwionym, matowym, lustrem czy po prostu przezierną szybą, daje szerokie pole do popisu projektantom. Meble te świetnie komponują się z drewnem czy to w postaci litej, czy też fornirowanych frontów.

Fronty foliowane

Kolejnym, często spotykanym rodzajem frontów meblowych, są fronty foliowane, będące płytą MDF pokrytą folią PCV. Często występują w meblach stylizowanych do pokrycia frezowanych, wymyślnych frontów przeznaczonych do tradycyjnych wnętrz. Pojawiają się również fronty pokryte folią w połysku, swym wyglądem naśladujące MDF lakierowany. Jest to rozwiązanie tańsze, lecz zazwyczaj o słabszej odporności na zniszczenia, dlatego przy wyborze tych frontów warto rozejrzeć się z sprawdzonym producentem.

Maty Sibu

Nowością na rynku są maty dekoracyjne Sibu, przeznaczone do oklejania zarówno mebli, jak i powierzchni ścian. Klasyczne imitacje skór, pikowanych obić, czy też bardziej ozdobne wytłaczane motywy kwiatowe- to tylko kilka przykładów dostępnych wzorów. Świetnie pasują do ekskluzywnych, eleganckich przestrzeni, znajdą zastosowanie zarówno w reprezentacyjnych wnętrzach mieszkalnych, hotelowych, restauracyjnych jak i handlowych.

Akcesoria

Jak wiadomo, diabeł tkwi w szczegółach, dlatego projektant, dekorator czy też miłośnik pięknych wnętrz, nie może zapominać o elementach wykończeniowych mebli. Najbardziej widocznym akcentem, mogącym zmienić charakter całego mebla, jest uchwyt. Szeroki wybór od dekoracyjnych, secesyjnych kształtów do laboratoryjnych prostych form, pozwoli dobrać uchwyt podkreślający charakter mebla, czy też stanowiący element kontrastujący, zaskakujący odmiennością stylu. Niegdyś wytwarzane z drewna czy też odlewane z metali, obecnie najczęściej spotykane są uchwyty ze stopu cynku i aluminium galwanizowane miedzią, chromem, złotem czy też innym metalem. Popularne są również elementy aluminiowe czy ze stali nierdzewnej.

Z powyższego opisu łatwo można wywnioskować, że obecne trendy coraz częściej opierają się na innowacyjnych materiałach, użytych przede wszystkim w najbardziej wyeksponowanych elementach. Preferowane obecnie czyste, minimalistyczne formy, na pierwszy plan wynoszą płaszczyznę frontów. To one mają za zadanie przyciągać spojrzenie. Nowoczesne technologie powinny nie tylko podwyższać jakość i trwałość wykonania, lecz również umożliwiać realizacje rozwiązań, które spełnią estetyczne wymaganie klientów. Poprzez większe możliwości technologiczne projektanci zyskują możliwość swobodnej zabawy strukturą, barwą czy grafiką, tworząc meble będące jednocześnie sprzętami użytkowymi jak i ozdobą każdego wnętrza.

2012-09-22____________________________________________________________________________________

Materiały trudnopalne w meblarstwie

Wraz z wejściem do Unii Europejskiej przyjęliśmy obowiązujące w niej normy, w tym dotyczące bezpieczeństwa w budownictwie. Jako że ostatnio zostały wprowadzone zaostrzone wymogi dotyczące materiałów, które można stosować w obiektach użyteczności publicznej, wiele firm udoskonaliło swoje produkty pod tym względem. Dzięki temu mogą one znaleźć swoje zastosowanie zarówno w centrach handlowych i instytucjach publicznych, jak i przestrzeniach prywatnych których właściciele są wrażliwi na bezpieczeństwo.
Aby ułatwić identyfikacje danych materiałów, wprowadzono klasyfikacje ogniową określającą reakcje danego wyrobu na ogień. Klasy od C do F mieszczą wyroby o coraz słabszej odporności na ogień, zaś produkty ognioodporne znajdziemy w klasach od A1, A2 i B. Są to zarówno wyroby stanowiące podstawową konstrukcję mebli, jak i ich wykończenie. Najczęściej mieszczą się w euro-klasie B która obejmuje materiały trudno-zapalne.

Płyty niezapalne

Płyty wiórowe oraz MDF są podstawowym budulcem meblowym, jednocześnie często są stosowane w postaci paneli jako dekoracja ścian czy wykończenie sufitów, różnego rodzaju przegrody oraz konstrukcje stoisk handlowych. Płyty trudno-zapalne od zwykłych płyt nieznacznie różni technologia wykonania, a także idąca za tym wyższa cena. Obecnie coraz więcej firm oferuje płyty odporne na ogień zarówno w stanie surowym (często wykorzystywane np. jako rdzeń drzwi wymagających klasy palności) , jak i uszlachetnione specjalnym laminatem.
Nowością są płyty wiórowe które łączą odporność na ogień z wilgocioodpornością. Wyroby te znajdą zastosowanie w miejscach publicznych które muszą spełniać wymagane normy bezpieczeństwa przeciwogniowego, przy czym są miejscami o dużej wilgotności.
Kolejną innowacją dostępną na rynku są sklejki ognioodporne. Są one wykonane z obłogów topoli które najpierw są maczane w specjalnym roztworze a dopiero potem sprasowane tworzą trudnozapalną płytę o szerokim zastosowaniu.

Płyty i laminaty HPL

HPL jest skrótem od angielskiej nazwy High Pressure Laminate oznaczającej laminat powstający w wyniku działania wysokiego ciśnienia. Jest to tworzywo którego rdzeń stanowią warstwy papieru impregnowanego żywicą fenolową oraz sprasowane pod wysokim ciśnieniem , a także papier dekoracyjny impregnowany żywicą melaminową. Generalnie charakteryzuje się dużą twardością powierzchni, odpornością na procesu chemiczne, biologiczne jak i fizyczne, łatwością obróbki, trwałością oraz ekonomicznością. Jako materiał bezpieczny oraz łatwy do utrzymania w czystości, HPL często znajduje zastosowanie zarówno w szkołach, biurach jak i przestrzeniach handlowych.
Tworzywo te rozpowszechnione jest pod kilkoma postaciami, które poprzez odmienność formy czy tez walory estetyczne mają różne przeznaczenie. Począwszy od dekoracyjnych płyt elewacyjnych, wypełnień balustrad, poprzez okładziny ścian wewnętrznych, podłóg, pokrycie płyt meblowych, zabudowy zarówno sanitariatów jak i kuchennych czy też łazienkowych, a także przymierzalnie przebieralnie i szafki pracownicze. Ponadto coraz częściej jest używany do wykończenia wnętrz handlowych, w tym wyposażenia sklepowego. Dużym atutem tego materiału jest bogactwo wzorów- od jednolitych, metalicznych, drewnopodobnych do graficznych z nadrukiem cyfrowym.

2013-06-13____________________________________________________________________________________